Engedély szám: E-000284/2014/D036
Nyilvántartásba vétel időpontja: 2020.06.15
Modul megnevezése: Konfliktuskezelés és személyiségfejlesztés
Óraszám: 30 óra
Képzésbe való bekapcsolódás feltételei: nincs becsatlakozási feltétel
Maximum létszám: 40 fő
A képzés célja: A képzés a felnőtt résztvevő általános műveltségének növelését, kompetenciáinak fejlesztését célozza, valamint hozzájárul a személyiség fejlődéséhez, a társadalmi esélyegyenlőség és az állampolgári kompetencia kialakulásához. A képzés megnevezhető szakképesítéshez, szakmai végzettséghez vagy nyelvi képzettséghez nem köthető.
Szakmai tartalom: Személyiségjegyek, Személyiségelemzés, Személyiségelemzési módszerek és technikák. Eszköztár létrehozása a nyílt viselkedési formák tudatos kialakítására. A konfliktusok keletkezése és fajtái, keletkezésük módjai. A konfliktushelyzetek és a konfliktusveszélyt jelentő helyzetek felismerése, a megelőzés, a korai elkerülés lehetőségei A konfliktusok természete, az agresszió szerepe a konfliktusban, a konfliktusok dinamikája. Érdek- és érték konfliktusok (erőforrás, előmenetel, meggyőződés, hit). Felszínen a személy és a csoport között, mélyen: szervezeti létünk a kiváltó ok. Konstruktív konfliktus. Destruktív konstruktív. A konfliktus, mint nyereségforrás. A jó és rossz megoldások (nyertes-vesztes, nyertes-nyertes helyzet), a konfliktusokban rejlő potenciális előnyök . Problémamegoldó tárgyalástípusok (Fisher, Ury). Technikák gyakorlása (értse meg a másik álláspontját, az aktív hallgatás és a visszajelzés technikája, kérdezéstechnika, én-közlések hatékonysága). A szervezeten belüli és a szervezeten kívüli konfliktusok természete . Hatalmi viszonyok a szervezeten belül. Célok és érdekek. Szakmai és kapcsolati konfliktusok. Tárgyalásos megoldások. Konfliktusátvitel a magánéletből a munkahelyre és vissza. A konfliktusok feloldásának eszközei : a konszenzuskeresés szükségessége, lehetősége és eszközei, a konfliktusok kezelésére kialakított eljárások ,felkészülés a konfliktusveszéllyel járó helyzetekre, a konfliktuskezelés lehetséges módozata. A stressz felismerése és kezelése: a stressz keletkezése, a stressz felismerése, a frusztráció és a düh keletkezése, stresszhelyzetek előfordulása a közigazgatási intézményekben, a stresszforrások kiiktatására használható módszerek elsajátítása. A saját érzelmek, indulatok tudatosítása és kezelése: a szubjektív érzelmek és az objektív tények elkülönítésének eszközei, asszertivitás a konfliktusok kezelésében